vineri, 5 noiembrie 2010

How do Chinese write?




Am înţeles cum înmulţesc chinezii, mai rămâne să-mi dau seama cum se înmulţesc de sunt aşa mulţi :))

Eram la un curs la facultate şi profesorul preda ca de obicei foarte repede, agonia provocata de durerea de mână mi-a dat de gândit....dacă noi abia ţinem pasul, deşi avem un scris mai uşor de învăţat şi mai cursiv, cum se descurcă populaţia Chinei când trebuie să scrie după dictare?







Atâtea caractere şi nu deloc uşoare, cum poate să înveţe mogâldeaţa aia mică să scrie după dictare?

Din păcate Skype-ul nu mai oferă deocamdată posibilitatea să cauţi un chat partner după criterii gen naţionalitate, vârstă, sex, etc. So..până prind vreun chinez pe stradă prin Bucureşti ( pentru că sunt foarte mulţi..mai ales în Dragonul Roşu) voi încerca să răspund cu informaţiile pe care le ştiu şi pe care le-am mai aflat.

1. Well...o parte a răspunsului poate veni din tenisul de masă ( Ping-Pong cum îmi place mie să-i spun). Sunt campioni mondiali pentru că au reflexe incredibile şi bineînţeles...viteză! Dacă ei pot să imprime cu o paletă efecte ciudate unei mingi de ping-pong...de ce nu ar putea să scrie foarte repede cu un stilou?

2. Cu cine concurează croitoresele din România? Răspuns: Chinezoaicele! Probabil aţi văzut cât de repede se mişcă şi toate acestea pe un slariu de nimic. Apropo....ei de ce nu fac grevă?! Pentru că-i execută pe toţi în piaţă! La noi? Să le mai taie 25% că şi aşa muncesc doar 25% din timp!

3. Sunt deştepţi, îi duce mintea..s-au băgat peste tot în lume cu marfa lor. Vorba aia..câţi bani dai...atâta face. Aşa fac şi ei, de la marfă foarte ieftină până la autostrăzi şi căi ferate terminate foarte repede şi care culmea...nu se strică precum în România! Scrie "China investeşte" în bara de google...şi vei vedea ceea ce fac!

4. Un prieten care avea aceeaşi dilemă, mi-a spus că şi chinezilor li se pare că avem un alfabet complicat, mai mult...ei fac un semn din ăla în 2-3 secunde, wtf...aşa de repede? De asemenea, mi-a spus că pe la cursuri îi vede scriind foarte repede în limba lor.

Şi cum orice răspuns naşte o altă întrebare...Cine îşi complică viaţa când scrii, înmulţeşti sau de ce nu...când faci politică, Noi sau Ei?

Niciun comentariu: