luni, 13 august 2007

Spleen...

Din cand in cand, Bacovia isi face simtzita prezentza in Bacau prin unde persistente de plictiseala...de-ar fi numai atat. Problema e ca pe langa plictiseala mai exista si dezgust...si hocus-pocus apare starea denumita "spleen".
Vrei sa mergi undeva,vrei sa faci ceva,dar gasesti un impediment launtric mereu...exista mereu
ceva care te opreste,ceva care pune imediat in functiune ideea "Eh,da n-am chef!" si tot asa trec
zilele in care ne bucuram de aceasta mirifca plictiseala de vara....
Am vrut sa postez chestii mai interesante,dar ma izbeam mereu de aceeasi scuza: "Parca as
face altceva" si am zis asa in fiecare zi,dar tot nu am gasit nimic de facut.Prima tentativa a fost
sa ies prin oras..ma rog..prin sat,dar ce sa vezi?Masini cu numar de Italia,nu ma deranjau
manelele lor fiindca astea inca sunt in trend in Bacau,in schimb era prea multa aglomeratie pentru nimic.Cum se face ca mereu seara toti au treaba cu masina prin centru?Magazinele nu sunt deschise doar puburi,terase si totusi se circula.Motivul e evident: grandomania! E o situatie ilara,e putin spus,dar eu stiam din istorici si din ce-am mai invatat pe la obiectul Istorie ca pe timpul dacilor,romanii incercau din rasputeri sa-i ia ca si sclavi la Roma si acum...e tocmai invers!Inaintasii de drept ai dacilor merg de bunavoie "la Italia"(cum zice tot tzaranu') sa spele WC'uri,sa lucreze la temperaturi de 60 de grade,sa-i creasca pe copii broscarilor...etc.
Acolo sunt practic niste sclavi si cand vin in tzara,o dau regeshte!Cum dracu' sa te mintzi in halul asta doar pentru niste impresii?
Si tot meditand asa de fiecare data cand vedeam  astfel de cazuri prin sat,am ajuns la concluzia ca ACASA e cel mai tare club/pub."There's no place like home" si chiar asa si e,ai tot ce vrei si in plus esti ferit de fel de fel de priviri si impresii care nu fac decat sa te plictiseasca treptat,de aia
rog fetele care se respecta sa refuze invitatii gen "Hai la un suc" fiindca suc de obicei ai si acasa!

Sa fie oare spleenu' asta incurabil? mi-e greu sa cred asta desi pana acum conduce detashat,
remediile clasice s-au cam demodat,iar cele noi intarzie sa apara...ce e de facut?

4 comentarii:

Anonim spunea...

\:D/ deci am zis eu bine k in ksa ta e cel mai frumos.pentru spleen nu cred k exista remediu...k sa ii fac fatza imi gasesc mereu kte ceva d facut,iar knd ma apuca somnul dorm kt se poate ;))

Volod spunea...

Apropo de spleen, inca de ieri am o senzatie sufocanta de plictiseala. :P Nu-mi gasesc locul prin casa si nu am chef sa fac nimic. Azi am curatat niste cartofi, am mancat, am citit si am zis ca poate imi trece starea asta de inutilitate, daca imi umplu timpul cu ceva... da' de unde. Internetul si "tembelizorul" au ajuns mijloace eficiente de a crea plictiseala. De multe ori raman ca o leguma in fata netului mai ales, negasind ceva captivant de citit sau de facut. Sau poate nu stiu eu sa caut lucrurile interesante. Si uite asa zboara timpul degeaba si ma amagesc ca poate maine o sa fie o zi mai antrenanta. Dar in majoritatea cazurilor va fi tot o zi monotona, iar satul, asa cum bine il numesti ;), nu ne va oferi decat aceeasi priveliste cu trafic aglomerat, manele, fitze si bineinteles, nelipsita poluare. Culmea e ca, in aceasta era a tehnologiei si vitezei si bla bla, cand omul are toate mijloacele si gadget-urile ca sa-si ocupe timpul, se simte tot mai des starea de spleen, parca nu ne mai saturam cu ceea ce ne ofera stiinta, ne plictisim repede si mereu vrem ceva mai mult...si am senzatia ca niciodata n-o sa fim multumiti. Personal, preferam sa traiesc mai simplu, poate undeva la munte si mai mult ca sigur ca nu ma mai plictiseam ;)

Anonim spunea...

desigur exista si exceptii, la noi in cartier cand au venit fostii tov, colegi, etc pe care nu i-am mai vazut de ani de zile din italia toti ne-am bucurat, in sensul ca gesturile si impresiile lipseau, se comportau la fel ca atunci cand au plecat, binenteles doar cu mai multi bani de care nu tineau cu dintii si ne adunam toti si inca ne adunam si iesim in oras si ne simtim bine.... asta e o parte , CA exista si tzarani care lucreaza 10 ani si se intorc cu BMW din 83' dar totusi... au BMW frate si se dau drept becali e cu totu alta chestie, ala e genu de om prost, tzaran jet bejet

Anonim spunea...

ia-ti gatul:D faca nu ti-l iei tu, ti-l iau eu daca mai faci remarci xenofobe :) stii ce parere am eu.
ETS